AYMT Training Information

 

The Cross-Training for Adult Leadership in Club Ministry (AYMT) is a series of seminars to help participants obtain skills in the various roles they may have during their ministry to Pathfinders.  It is advised to start with the Pathfinder Basic Staff Training since that is the series of seminars that will provide information for the overall club ministry.

Certifications are a series of seminars focusing on a specific aspect of Pathfinder Ministries.  Certifications are achieved once a participant has completed all the seminars listed and the required fieldwork for that certification.  Checklists are available for each certification in the links below.  Take the checklists with you to class so the teacher can sign the sheet.  For online classes, we take attendance to verify and share with your director upon request.

Once you are completed with a certification, let your club director know you have completed it.

The Pathfinder Staff Training Program Description provides the program introduction and certification checklists.  Available certifications:

El Entrenamiento Cruzado para Liderazgo de Adultos en el Ministerio de Clubes (AYMT) es una serie de seminarios para ayudar a los participantes a obtener habilidades en los diversos roles que puedan tener durante su ministerio a los Conquistadores. Se recomienda comenzar con la Capacitación básica del personal de Conquistadores, ya que es la serie de seminarios que proporcionarán información para el ministerio general del club.

Las certificaciones son una serie de seminarios que se enfocan en un aspecto específico de los Ministerios Pathfinder. Las certificaciones se logran una vez que un participante ha completado todos los seminarios enumerados y el trabajo de campo requerido para esa certificación. Las listas de verificación están disponibles para cada certificación en los enlaces a continuación. Lleve las listas de verificación a la clase para que el maestro pueda firmar la hoja. Para las clases en línea, tomamos la asistencia para verificar y compartir con su director cuando lo solicite.

Una vez que haya completado la certificación, informe al director de su club que la ha completado.

La Descripción del programa de capacitación del personal de Pathfinder proporciona la introducción del programa y las listas de verificación de certificación. Certificaciones disponibles: